×
Create a new article
Write your page title here:
We currently have 33 articles on Ballmedia. Type your article name above or create one of the articles listed here!

    Ballmedia
    This page contains changes which are not marked for translation.

    Español:

    Nosotros, los hispanos, en virtud de los acuerdos propuestos por Ballmedia Charter, aceptamos formar parte de dicha organización mientras se respeten los siguientes puntos.

    Representación[edit | edit source]

    • Article 1. Las 5 wikis que formarán parte de Ballmedia serán las siguientes: WIKI POLANDBALL HISPANA, POLANDBALL RARAS WIKI, NATIOSPHERAE WIKI, TEAMBALLS WIKI Y COUNTRYHUMANS WIKI. Los wikis miembros serán conocidos como la "Unión Hispana".
    • Article 2. Las 5 wikis contarán con su(s) debido(s) representante(s).
      • Article 2.1. Dado a que hay wikis de tamaño pequeño o aún en construcción con administraciones dependientes a WPH, se podrán transferir su derecho a voto a otro representante hispano, forme o no parte del wiki debido, bajo la única condición que sea alguien de confianza de la administración.
    • Article 3. Los representantes hispanos son nombrados en conjunto por las 5 wikis.

    Materia de Seguridad[edit | edit source]

    • Article 4. Aceptamos darle permisos de moderación en las 5 wikis a un máximo de 2 usuarios designados por Ballmedia para cumplir con los acuerdos de Seguridad, bajo los siguientes criterios:
      • Article 4.1. Serán conocidos como patrullas en nuestras wikis.
      • Article 4.2. Los permisos de moderación concedidos exclusivamente a estos usuarios tendrán estas herramientas: BLOQUEAR, TRASLADAR O BORRAR ARTÍCULOS E IMÁGENES Y BLOQUEO DE USUARIO.
      • Article 4.3. Cada 6 meses de ser pertinente, cambiarán las patrullas, permitiendo así el flujo de diferentes miembros de Ballmedia.
      • Article 4.4. Las patrullas no formarán parte de nuestras administraciones, por lo tanto, no tendrán derecho a sugerir o votar en nuestras propuestas administrativas; tampoco tendrán acceso a canales administrativos o permisos extras en nuestro(s) servidor(es) de Discord. No tendrán ninguna condición o trato especial por sus servicios más allá de los permisos concedidos.
      • Article 4.5. Las patrullas no funcionarán como moderadores del wiki, solo usarán sus permisos para estos motivos: ACUERDOS ALCANZADOS POR BALLMEDIA PREVIAMENTE NOTIFICADOS A LA COMUNIDAD HISPANO Y VANDALISMO EXTREMO EN AUSENCIA DE ADMINISTRADORES.
      • Article 4.6. Todos los bloqueos (por vandalismo o decisión de ballmedia) hacia usuarios efectuados por las patrullas deben ser notificados a la administración correspondiente.
      • Article No. 4.7. se permitirá bloquear a un usuario si incumplió alguna regla en otro wiki de balls y si ballmedia no ha determinado alguna petición al respecto. Se considerará abuso de poder.
      • Article 5. No se permitirá bloquear a un usuario si incumplió alguna regla local de la debida wiki hispana. Debe reportarlo a la administración correspondiente.

    Soberanía[edit | edit source]

    • Article 6. Las wikis hispanas no quieren verse envueltas en asuntos que no corresponden a los wikis hispanos, por lo tanto, nos abstenemos a participar en cualquier evento que ponga en riesgo nuestra soberanía como comunidad. Esto puede incluir:
      • Article 6.1. Bloquear usuarios que han sido bloqueados en otros wikis de balls si no se ha acordado en conjunto entre los miembros de Ballmedia.
      • Article 6.2. Desbloquear usuarios han sido bloqueados en nuestros wikis solo porque participan en otros wikis de balls.
      • Article 6.3. Conceder permisos a usuarios que desconozcamos; eso puede incluir administradores, moderadores, etc. de otras wikis de ball.
      • Article 6.4. Cambiar nuestras reglas o formatos de edición para asimilarnos a otro wiki.
    • Article 7. Solicitamos el respaldo de ballmedia para tener embajadores en todos los servidores de wikis de balls afiliadas a ballmedia. Nos comprometemos a aceptar embajadores y reconocer su estatus en nuestro servidor.

    Alianza Hispana[edit | edit source]

    • Article 8. Podrán adherirse otros wikis en español a este acuerdo. De aceptar su adhesión, cumplirán con lo acordado.
    • Article 9. Una wiki de cualquier otro idioma puede seguir nuestros artículos si así lo desea, y solicitar unirse como parte del actual de manera extraoficial.
    • Article 10. De romperse este acuerdo por cualquiera de las dos partes, ambas tienen derecho a protestar y llegar a una solución.

    Cambios al acuerdo[edit | edit source]

    • Article 11. El acuerdo solo puede ser cambiado si las 5 wikis están de acuerdo en cambiarlo. En caso de que de que estas 4 wikis: POLANDBALL RARAS WIKI, NATIOSPHERAE WIKI, TEAMBALLS WIKI Y COUNTRYHUMANS WIKI no tengan administradores en el momento (inactividad, destitución o un evento de fuerza mayor), será el burócrata en Wiki Polandball Hispana quien decida por ellos. En caso de ausencia de los líderes de las 5 wikis, el acuerdo quedará stand-by hasta que se reorganice una administración en cualquiera de los 5 wikis.
    • Article 12. Este acuerdo solo está vigente en las wikis hospedadas en Miraheze, por lo tanto, redes sociales incluyendo Facebook, Discord u otras redes sociales bajo nuestra jurisdicción siguen siendo entidades autónomas e independientes, excepto en el artículo 7 y otros acuerdos llegados con Ballmedia.

    English: Hispanics, by virtue of the agreements proposed by Ballmedia Charter, agree to be part of said organization as long as the following points are respected.

    Representation[edit | edit source]

    • Article 1. The 5 wikis that will be part of Ballmedia will be the following: WIKI POLANDBALL HISPANA, POLANDBALL RARAS WIKI, NATIOSPHERAE WIKI, TEAMBALLS WIKI AND COUNTRYHUMANS WIKI. Member wikis will be known as the "Hispanic Union."
    • Article 2. The 5 wikis will have their corresponding representative (s).
      • Article 2.1. Given that there are wikis of small size or still under construction with administrations dependent on WPH, their voting rights can be transferred to another Hispanic representative, whether or not they are part of the wiki due, under the sole condition that they be someone you trust. by the administration.
    • Article 3. The Hispanic representatives are jointly appointed by the 5 wikis.

    Security[edit | edit source]

    • Article 4. We agree to give moderation permissions in the 5 wikis to a maximum of 2 users designated by Ballmedia to comply with the Security agreements, under the following criteria:
      • Article 4.1. They will be known as patrols on our wikis.
      • Article 4.2. The moderation permissions granted exclusively to these users will have these tools: BLOCK, MOVE OR DELETE ARTICLES AND IMAGES AND BLOCK USER.
      • Article 4.3. Every 6 months if applicable, the patrols will change, thus allowing the flow of different Ballmedia members.
      • Article 4.4. The patrols will not be part of our administrations, therefore, they will not have the right to suggest or vote on our administrative proposals; they will also not have access to administrative channels or extra permissions on our Discord server (s). They will not have any special conditions or treatment for their services beyond the permits granted.
      • Article 4.5. The patrols will not function as moderators of the wiki, they will only use their permissions for these reasons: AGREEMENTS REACHED BY BALLMEDIA PREVIOUSLY NOTIFIED TO THE HISPANIC COMMUNITY AND EXTREME VANDALISM IN THE ABSENCE OF ADMINISTRATORS.
      • Article 4.6. All blockades (due to vandalism or ballmedia decision) towards users made by the patrols must be notified to the corresponding administration.
      • Article No. 4.7. a user will be allowed to be blocked if they violated any rule in another balls wiki and if ballmedia has not determined any request in this regard. It will be considered abuse of power.
      • Article 5. It will not be allowed to block a user if he violated any local rule of the proper Hispanic wiki. You must report it to the corresponding administration.

    Sovereignty[edit | edit source]

    • Article 6. Hispanic wikis do not want verse involved in matters that do not correspond to Hispanic wikis, therefore, we refrain from participating in any event that puts our sovereignty as a community at risk. This can include:**Article 6.1. Block users who have been blocked in other balls wikis if it has not been agreed jointly between the members of Ballmedia.
      • Article 6.2. Unblock users have been blocked on our wikis only because they participate in other balls wikis.
      • Article 6.3. Grant permissions to unknown users; that can include administrators, moderators, etc. from other ball wikis.
      • Article 6.4. Change our rules or editing formats to assimilate to another wiki.
    • Article 7. We request the support of ballmedia to have ambassadors on all balls wikis servers affiliated with ballmedia. We are committed to accepting ambassadors and recognizing their status on our server.

    Hispanic Alliance[edit | edit source]

    • Article 8. Other wikis in Spanish may adhere to this agreement. If they accept their adhesion, they will comply with the agreement.
    • Article 9. A wiki of any other language can follow our articles if it so wishes, and request to apply as part of the current one unofficially.
    • Article 10. If this agreement is broken by either party, both have the right to protest and reach a solution.

    Changes to the agreement[edit | edit source]

    • Article 11. The agreement can only be changed if all 5 wikis agree to change it. In the event that these 4 wikis: POLANDBALL RARAS WIKI, NATIOSPHERAE WIKI, TEAMBALLS WIKI AND COUNTRYHUMANS WIKI do not have administrators at the moment (inactivity, dismissal or a force majeure event), it will be the bureaucrat at Wiki Polandball Hispana who decides for them. In the absence of the leaders of the 5 wikis, the agreement will remain stand-by until an administration is reorganized in any of the 5 wikis.
    • Article 12. This agreement is only effective on wikis hosted on Miraheze, therefore, social networks including Facebook, Discord or other social networks under our jurisdiction remain autonomous and independent entities, except in article 7.
    Cookies help us deliver our services. By using our services, you agree to our use of cookies.